GRATIS FRAKT FRÅN 499,-
SNABB LEVERANS 3-5 VARDARGAR
PROFESSIONELL HUDVÅRD ONLINE
30 DAGARS FRI RETURPOLICY

Köpvillkor

På denna sida kan du ange dina köpsvillkor, leveransinformation, bytesrätt etc.

 

PRISER

Alla priser är inkl. 25% moms och i svenska kronor, där inget annat nämns. Priserna gäller endast i Sverige Bokningar görs för: Valutaförändringar, force majeure, misslyckad leverans, skatteförändringar, sålda artiklar och tryckfel.

 

LEVERANS OCH LEVERANSKOSTNADER

Staybeautiful.dk har GRATIS frakt med PostNord. Leverans inom 3-5 dagar. Vi skickar och packar order varje dag. När du har gjort din beställning kommer du att få en orderbekräftelse via e-post (kontrollera skräppostfiltret om du inte får det). Beställningen packas och görs klar för leverans, varefter du får ett e-postmeddelande med ditt Track and Trace-nummer på paketet och efterföljande info via sms / e-post om leveransen. I samband med helgdagar börjar försäljningen och liknande. dock kan det finnas en längre leveranstid. Bokningar görs för sålda artiklar.

 

ANNULLERINGAR

Om du vill avbryta eller annullera en redan beställd bör detta i princip göras genom att skicka ett e-postmeddelande med märket "Avbokning". Här ska ordertid och ordernummer visas. Har du fått en orderbekräftelse per. e-post, detta kan returneras till avsändaren med texten "Avbokning! ”Infogad i ämnestext. Avbokning ska göras före kl. 07 samma dag som beställningen görs.

 

BETALNING

De möjliga betalningsmetoderna är: Mastercard

 

KLAGRÄTT

Som kund har du naturligtvis rätt att klaga på ett föremål som har brister eller brister som fanns när varan såldes. Rätten till reklamation gäller i två år och inkluderar tillverknings- och materialfel. Varje tvist mellan Staybeautiful.dk och kunden är underkastad dansk lag.

 

TILLÄMPNING AV KLAGOMÅTETS RÄTT

Klagomål angående brister och brister måste meddelas inom rimlig tid efter mottagandet av varorna.

Kunden uppmanas starkt att göra ett uttalande om produktens brister eller brister i samband med klagomålet, eftersom underlåtenhet att göra det kan innebära en förlängning av åtgärdsprocessen på grund av felsökning.

Objekt som returneras på COD eller skickas utan porto kommer att nekas mottagande av.

 

LÄMNA TILLBAKA

Om du vill returnera ditt paket skickas paketet till:

 

Staybeautiful.dk

Lilleåvej 16, Råsted

7500 Holstebro

Danmark

 

Returfrakt betalas av köparen.

Inkludera orderbekräftelse i paketet samt information om byte eller pengarna tillbaka.

Observera att vi inte accepterar paket som skickas med posten. COD eller att skicka som ett paket utan leverans. I händelse av ett klagomål, bifoga tillräcklig information med paketet för att främja expeditionen. Bifoga en kopia av fakturan / orderbekräftelsen. Vi rekommenderar att du använder PostNord när artikeln skickas tillbaka och att artikeln skickas som en paketpost. På det här sättet är det möjligt att spåra paketet och det tar således bort alla tvivel om varan har överlämnats till Staybeautiful.dk eller inte.

 

PERSONUPPGIFTER

När du beställer varor på Staybeautiful.dk registrerar vi ditt namn och adress i vårt system så att vi kan skicka din beställning. När personlig information samlas in från Staybeautiful.dk, ser vi till att det alltid sker med samtycke, så att du alltid informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Vi behåller din information tills du ber oss om något annat. Om du inte vill vara kund hos oss längre och inte längre vill få nyhetsbrev kan du avsluta prenumerationen under nyhetsbrevet.

Vi delar inte din personliga information med tredje part, inklusive andra företag. Ledningen och kundtjänsten har tillgång till den information som registreras om dig. Vi lagrar inte krypterad kundinformation.

Vi vidarebefordrar endast kundinformation via krypterade anslutningar. Som registrerat hos Staybeautiful.dk har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har rätt till insikt i vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen. Förfrågningar i samband med detta riktas till Staybeautiful.dk via e-post info@staybeautiful.dk

 

E-post nyhetsbrev:

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet godkänner du att du får e-post från Staybeautiful.dk angående nyhetsbrev, övergiven korg och information om att varorna finns i lager igen.

Du kan alltid avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet genom att klicka på länken i varje nyhetsbrev.

Vi säljer inte din e-post till tredje part.

 

KÖPREGLER

1. Rätt till klagomål

2. Garanti

3. Växlingsrätt

4. Rimlig tid

5. Presumtionsregeln

 

1. KLAGRÄTT

Rätten till klagomål är kundens rätt att klaga på en artikel som har brister eller brister som fanns när varan såldes. Kunden har två år på sig att hitta fel eller defekter i artikeln, vilket bevisligen är säljarens ansvar. Bevisbördan ligger hos återförsäljaren under de första 6 månaderna, hos kunden de följande 1½ åren. Rätten till reklamation är kundens lagstadgade rätt.

 

2. KONCEPT OCH GARANTI

Vi försöker alltid ge kunderna märkesprodukter till marknadens bästa pris. Vi kan göra detta eftersom en del av våra varor importeras från distributörer i hela EU. Vi köper originalvarorna där de är billigast och på detta sätt undviker vi också dyra mellanhänder. Därför kan vi erbjuda vissa märken till ett skarpt pris jämfört med marknadspriset på din kosmetolog.

Staybeautiful är dock mycket mer än bara skarpa priser på märkesvaror. Vårt mål är att du som kund får en unik upplevelse varje gång du besöker vår webbshop och därför får vi alltid nya, spännande produkter och varumärken i vårt sortiment.

 

3. UTBYTNINGSRÄTT

Konsumenten kan i princip kräva att en artikel byts ut istället för att acceptera säljarens erbjudande om att reparera varan. Det var tvärtom tills den 1 januari 2002. Det finns dock en mycket viktig varning: konsumenten kan bara kräva utbyte om anspråket inte medför oproportionerliga kostnader för säljaren i samband med en reparation.

 

4. RIMLIG TID

I den nya köplagen har konsumenten alltid två månader på sig att reagera efter att en defekt eller en defekt i en artikel har upptäckts. Klagomål inom två månader anses således vara inom rimlig tid och därmed i enlighet med lagen. Klagomål kan göras senare än två månader och ligger fortfarande inom rimlig tid, men det måste antas vara en av sällsyntheten.

 

5. ANSLUTNINGSREGLEN

Den senaste betydelsefulla ändringen i köplagen är den så kallade presumtionsregeln, vilket innebär att det under de första sex månaderna efter ett köp antas att felet var närvarande vid köpet. I praktiken innebär regeln att konsumenter garanteras en mindre bevisbörda under de första sex månaderna och innebär att konsumenten har lättare att få utbytet av produkten inom de första sex månaderna.

 

KLARNA

 

Klarna

”För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi i kassan skicka dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du uppfyller kraven för deras betalningsmetoder och att skräddarsy dessa betalningsmetoder för du. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med

Klarnas eget sekretessmeddelande. ”